Friday, October 26, 2012

Barakah Eidul Adha.


Assalamualaikum.


Salam AidilAdha. ohh yeh!raya datang lagi. raya haji kali ini agak seronot jugaklah. kenapa? 
sebab ke-ber-ka-tan AidilAdha tu kot. tapi, betul-betul-betul, aku suka dgn raya haji tahun ni.
ohh ya. aku nak ambil kesempatan ini untuk ucapkan selamat hari raya haji. raya, raya jugak.
tapi, jangan lupa sebab hari raya haji nie disambut.
ok. sambung je. aku rasa sume org pun dah tahu.
biar gambar je yg bercelita, boleh?
malas nak bebel pnjg2.



 Dekat RnR mane entah.."Untie, kasi mangga 3 kilo,"

Kisah hari raya haji dimulakan dengan perjalanan balik kampung nun jauh dari perak to n.sembilan. walaupun dah bermacam gaya aku duduk dalam bas tu selama lebih 4 jam, akhirnya nampak jugak Terminal One yg aku windu-windukan (propa semata!). ok. kalau dah namanya cuti raya, haruslah takde bas yg kosong & takde jalan yang xde kesan tayar kereta. tapi, oleh kerana aku malas nk kira kereta-kereta kat jalan tu, aku tidor jelah kan...zzzzzZZZZ.





Baju raya edisi hari raya puasa lepas.
Walaupun kemeriahan hari raya haji tak seperti hari raya puasa, aku tetap suka konsep HARI RAYA. kenapa pulak? antaranya ada banyak makanan, pakai baju kurung yg jarang aku nk pakai, jumpa orang2 yg susah nk tengok tiap-tiap hari, pegi merayau sesuka hati (tapi, muka berubah riak bila jalan jem) n banyak laie.





Oghang kampung den.
kalau dah namanya raya, harusalaa melawat kawasan kan? jadi, aku pun meng-eskot dua org cik adik pegi berjalan raya ke rumah kawan adik aku. hmm..tq to tuan rumah becoz i dapat rase rendang daging landak. walaupun xpenah rasa, tapi masih boleh diterima oleh incik tekak aku nie lagi..





Hope you guys have a good times with us.
Adik lelaki aku bawak kawan2 dia raya kali nie. ade 5 orang. hmm, ini kali pertama kot kengkawan die spend time kat rumah ktorang. we try our best to make them comfortable. mereka dapat solat Jumaat kat masjid feverat aku (walaupun terlepas solat raya), makan sambal udang petai dekat rumah kenduri, lepak jeram tengkek sampai ke petang dan sebelum tu, tidor 'berjemaah' di ruang tamu berkain pelekat.





Short notes
itulah berkat AidilAdha. 
mana yang jauh didekatkan dan yang dekat dieratkan. 
kalau niat hanya untuk bersuka ria tanpa sedikit rasa bersyukur, biarlah raya itu x disambut langsung. biarlah ia disambut secara sederhana tapi penuh makna.
lastly, have a nice day.
tq for read my notes.


3 comments:

Anonymous said...

Santeek nye gmbr caye..like3..

munaweera said...

ye anon.i know who u are n u mmg chanteq. tapi, npe cm demok je?haha

Anonymous said...

Agak2 la..

STYLO NUFFNANG.