Monday, October 29, 2012

Epilog seorang aku.


Assalamualaikum.


Bukan berselindung di balik hijab, cuma menutup apa yang wajib.


aku terkadang merasa cemburu
bila orang lebih dariku
walaupun aku tahu
aku tak berhak berbuat begitu
bila mana aku mendapat sesuatu
yang orang lain mungkin tak mampu.


aku mudah merasa suka
bila hatiku dilimpahi warna ceria
dengan semua kisah dan tawa
dibawa oleh keluarga, teman dan mereka
bagi mengubat hati yang lara.


kesedihan itu suatu lumrah
bila aku terusik, benci dan marah
pada sesuatu yang pernah singgah
membuat aku terus tabah
walaupun aku tidak mudah
merasa ia suatu hikmah.


aku tetap dengan diriku
walaupun yang lain merasa jemu
dengan lagak serupa itu
tapi aku tetap aku.
sebelum jasad terbujur kaku
izinkan aku terus mencari sesuatu
dalam hidup yang penuh liku
ciptaan Allah yang hanya satu
bersama mereka yang menjadi takdirku.


No comments:

STYLO NUFFNANG.