Saturday, May 25, 2013

Part of student's life.


Assalamualaikum.


Hye readers..lame pulok rasenye tak menulis something di blog yang dah bersawang-sawang nie..huhu. tetiba rase macam nak menulis something. tapi layankan ajelah. well. well. well. since aku masih lagi bergelar STUDENT, molek rasenye aku write something about apa aktiviti seorang student macam diriku ini...


haha..student memang busy. no offend!

  • Kelas-kelas-kelas. itulah rutin wajib dari isnin sampai jumaat. nak ponteng? oh no, no, no...lagi-lagi dah nak final nie. memang sengaja nak melingkupkan diri lah kan. tambah-tambah lagi dengan cuti yang sekejap ade, sekejap ade nie. memang semuanya jadi huru-hara lah...

  • Assignment. perkara wajib yang student kena buat. banyak menggunung tu takdelah sangat, tapi cukuplah untuk buat hidup aku terkejar sana, terkejar sini. dapat yang senang tu, tak sabar-sabar nak pegi print. dapat yang susah tu, last minute baru terpikir nak buat camne.

  • Test. ni lagi satu perkara yang aku pening ni. dapat pulak sekali test cover sampai 6,7 chapter. memang terbaekkkkk!! tapi, a student like me always find a way to get ready for it. (ngeh..ngeh..ngeh)

  • Seminar. walaupun tak wajib & tak sepenuhnye menyerap dalam kepala otak aku nie, i tetap nak pegi jugak. tapi, most of it, i enjoy it very much. juz sit down, relax & listen. bukan susah mana pun nak buat. kalau boring, buat lah 'kerja sampingan'...

  • Presentation. one of the cuaks moment ever. aku selalu rasa aku sukakan presentation, tapi most of the time, nervousnye memang tak boleh blah. rasa macam 'tak boleh ke kalau tak kena present?'


get the message?

  • Movie marathon. hahaha...walaupun asignment melambak-lambak, test menanti dan kelas tetap kena pergi, aku tetap ade masa nak tengok movie. betapa terokknnya aku ni kan? btw, don't worry, aku akan cepat bosan tengok movie yang entah apa-apa. so, lepas tu aku stadi lah balik..

  • Tidur. best things eva!! especially bila kelas takde..haha. tapi honestly, aku memang kaki tidur pon. so, don't blame me. blame my desire to sleep..but, according one source yang aku baca, orang yang banyak tidur ni kuat nanges. betul kah? aku rasa aku jenis yang cepat nanges jugak lah kot. so, maknenye betullah tu eh..

  • Online. well, i do online a lot for many reasons. find article & journal, check email, cari bahan untuk asignment, n 'facebooking' kadang-kadang. bukan aje untuk tujuan tak berpaedah, tapi, aku online untuk tujuan-tujuan yang baek jugak. but, honestly, lama-lama online pun boring jugak. 


Okeh. i think itu aje yang aku nak ceghito. next time stori-mori laen pulok. btw, kepada student-student lain out there, don't be like me ok. masing-masing ada cara sendiri. antara NAK dengan TAK NAK je. so, people. be good at managing urlife ok.


K. bye.
Tq sudi baca entri student cohmel ini.

No comments:

STYLO NUFFNANG.